Thursday, August 6, 2009

32.h1n1

h1n1 sedang melanda dunia....semakin hari ramai yang menjadi korban....ianya telah menimbulkan suasana panik dan kelam kabut pada masyarakat...berbagai pihak mulai salah menyalah antara satu sama lain...beberapa sektor turut terjejas spt bidang pelancungan....berbagai cara di lakukan untuk membenteras gejala ni terus merebak...antara orang ramai tidak di galakkan keluar rumah tanpa sebab yang penting...mereka perlu berada di rumah...juga dinasihatkan memakai mask untuk mengelak dari jangkitan tersebut...di harapkan h1n1 dapat di atasi dengan segara oleh pihak yang terlibat...

6 comments:

Dang Ijah said...

Salam... yer betul 2, kita semua kenalah bekerjasama dan beringat akan penyakit yg membawa maut ini. Mgkn kita xsedar kita telah dijangkiti kerana ianya cepat merebak apatah lagi melalui udara, mesti semua dah tahu kan... Amalkan kebersihan dan pakai penutup mulut di tempat yg sesak & banyak org... Kita xtahu mgkn ada di antara mereka adalah pembawa...

ijad said...

dang ijah...betul tu amalkan kebersihan

Bisikans said...

Bumi dah tua... kiamat dah dekat.. ada hadith berbunyi : "Penyakit itu kifarah Allah atas dosa-dosa kita" setiap masalah kita kena kembali kepada Allah dan agama... Allah tak turunkan sesuatu suka-suka... Ubatnya bertaubat, jauhkan maksiat dan perkara mungkar.. Solat yang tiang agama itu jangan ditinggal...

ijad said...

bisikan...hini merupakan peringatan...jadi kita kena kembali merenungi kesilapan kita...

charkoeyteow girl said...

x mustahil jugak H1N1 mrupakan konspirasi kapitalis tuk buat duit...

mcm virus dlm lap top jugak...
diorang create virus...
n den diorang jual antivirus...

sama la jugak konsep nya dgn H1N1 ni...

dgn dua tujuan utama:
- mengurangkan penduduk dunia
- mungaut keuntungan menjual ubatan

bila diorang da kaya n penduduk dunia da bekurangn...
mudah la tuk diorang memerintah dunia...
bukn ke 2 visi n misi diorang...
tuk memerintah dunia...
as dey thought dat Jewish is the best religious in dis world...
not other religious...
especially Islam...

(2:120)

Wallahua'lam...

ijad said...

charkoeyteow girl ...mungkin juga....