Friday, June 27, 2008

15.duit

semua orang suka duitkan...kalau ada duit kita boleh beli macam macam seperti beras,gula,kasut sekolah,basikal,bayar hutang dan lain-lain lagi.ada masanya kita kekurangan duit dan ada masa nya kita kelebihan duit.semasa kita kelebihan duit..kita bolehlah bersedekah..di masjid ada beberapa tabung duit..sedekah lah rm1 ke rm2 ke..bergantung pada kemampuan masing masing..banyak sedekah maka banyak lah pahalakan..siapa ada idea lagi.. silakan...

27 comments:

spider said...

me! good to hear u..

Tok Sabri said...

salam dari ibu duit...

safia. said...

waktu lebeh duit 2 jln lupa bagi kat parents.lagi berkat rezeki kalau bagi kat mak n ayah kita. =)

spider said...

thanks sokongan anda... cheer up friend

azroy said...

Salam..pekabar
lawa masjid kontan tu..

Faisal Admar said...

Hmm. Duit yang kekurangan apabila harga minyak naik. Terasa bahangnya :)

Dzulkarnain Mohamad said...

menderma selagi ada hayat..
selagi ada sempat

berto xxx said...

Having fun reading of your blog.


berto xxx

lotto 649 numbers said...

Thanks to the blog owner. What a blog! nice idea.

AfiQ said...

salam betol 2 tapi aku bagi cadangan masjid 2 letak banyak tabung biar nampak dek mata manusia

artsoul said...

bersedekah pada yang memerlukan...

salam perkenalan...

Kikuri-hime said...

Tp tulaa masalahnye. Time ade duit, lupa. Time xde duit baru rase nak bersedekah.Thanx for the reminder...

nur said...
This comment has been removed by the author.
nur said...

assalamuailaikum...

sedekah tu bgus...tp kdg2 tu, bile kita tgk yg mtak sedekah tu pkai hp 3g yg kite pon xmampu nak beli...tertutup niat ati nak sedekah...huhu....tp kalo utk masjid tu...apa salahnya...=)

haFIZZah said...

salam..selamat berkenalan juga..
terima kasih melawat blog saya..

bila kalbu berbicara........ said...

ai........ko ke tu ijad??

Y u Z z 9071 said...

hye...salam dari yuzz

NieZearm said...

Kalau bersedekah untuk masjid ni memang la bagus. tapi sedekah untuk bina masjid, surau dan madrasah ni macam mane? Duit baitulmal banyak tak digunakan. yang nampak duit ni orang politik. diorang loan duit ni tapi bila sedekah atas nama persendirian bukan atas nama ISLAM.

Anonymous said...

salam masjid.. i think u should disable comment la.. this should be among us, muslim je.. topik nih bukan topik 'melayu' kan? tapi utk muslim ppl, right? :)abaikan komen2 menghina tu..

-i.am.muslim.-

yOnnA said...

isk..
bro..
spam2 tu da masuk ur blog la..
buat la word verification ok :)

btw,
bersedekahla selalu pada yang memerlukan :)

mie said...

salam,
rasanya better moderate komen. huhU~

hmm, bersedekahlah amatlah bagus. niat kita haruslah ikhlas. InsyaALLAH (",)

Si Tukang Cincin said...

terima kasih seudara kerana laman blog ku jua tertera..namum aku belum bisa berbuat demikian..kerana masih baru dalam dunia ini..

aidid roslee said...

huhuhu..
tergoda sya dgn gambar yg awak tangkap ni. hi sya aidid.

Safiyah Muzy said...

salam. im so sory, but im kinda new to all this blog stuff. what do you mean by that? link to what blog? srry... hope you can tell me what is it =)

fatinafiqah said...

hye...
thanks ya 4 viewing my blOg =))~

Sha said...

yeap, u r right.. ada duit lbh sikit.. dermalah...br hidup berkat sikit

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網