Monday, May 26, 2008

8.berborak

di harapkan jangan lah berborak kosong di dalam masjid terlalu lama.. nanti mungkin ganggu insan yang sedang berzikir kan.. cakap lah yang penting je..ada nak tambah??

7 comments:

rizalmat said...

Nyatakan Masjid paling anda sukai?

loteng kosong said...

Excerpt dr buku I Am Muslim by Dina Zaman:

"I was struck by what I experienced at the Regent Street Mosque... The mosque was not just a place for prayers; it was a place for the Muslim community to congregate. Hold weddings and feast. There were few mosques in Malaysia that have that spirit of community, he said. Here, people came in to pray, chat for a bit and then leave."

So renungkan..

Hazriel said...

pokok pangkalnya, jangan sampai mengganggu orang lain nak beribadah ye tak? Memang ia bukan sekadar tempat beribadah, tapi jangan pulak sampai mengganggu fungsi utamanya. Sekadar pendapat je.

Dan satu lagi yang paling tak best bila dengar orang bercerita dalam masjid. Bercerita kisah "politik". Rasa macam nak hambat je keluar dari masjid. Baru lepas buat pahala, dah buat dosa balek kutuk sana sini. yang paling tak best, bila bercerita macam tau pasal semua... jgn sampai memfitnah sudahla...

saya bukan pro government, bukan juga pro pembangkang... saya bebasss...salam :P

fatimah arr said...

salam...
setahu sy berborak hal duniawi di dlm masjid adlh dosa...
mana kmu dpt blog sy??

happyninie said...

Assalamu'alaikum...

betul tu...
kadang pening jugak..dah lah borak kat masjid, masa ceramah pulak tu..sampaikan tak boleh nak dengar ustdz ceramah. suara dia lagi kuat.

ni ,satu lagi nak pesan, kalau boleh jangan bawa budak yg tak boleh 'diatur' ke masjid. Merosakkan ketenangan orang nak berjamaah.

niat ke masjid nak cari ketenangan, khusyuk sembahyang, tapi jadi naik angin pulak sebab kerenah budak2 ni.....

maaf kalau salah cakap.

wassalamu'alaikum

si gadis twinkle said...

em...btol2
dlm msjid x yhla b'borak..
gngu je!

kn elok klo bce quran ke..
b'zikir..
ade paedahnye..!

dpt phale..kan2..

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網