Friday, August 1, 2008

20.mikroproseser

sekiranya mikroproseser rosak.. maka komputer akan tak dapat berfungsi lagi.masjid boleh di umpamakan sebagai mikroprosser.masjid adalah hati pada masyarakat.kalau masjid tidak berfungsi dengan baik atau.. masyarakat menjauhi masjid.. maka aktiviti masyarakat akan hadapi masalah..seperti politik,ekonomi,sosial dan lain lain akan mudah rebah.

25 comments:

Mat Komando said...

Salam Bro,

Hehe.....
Wah.....
Now i clap my hand for you.

Sesekali meh la lawat.
matkomandor.blogspot

adalah blog yg memaparkan tulisan yang tak seenak mana. Haha...

Kalau sudi meh la joint.

Bye.

Princess Liyana said...

Setuju.Masjid adalah hati pd masyarakat:)

Muhammad Nazeef said...

masjid adalah nadi kepada sesuatu komuniti...

nice post btw..^^..

ayen said...

salam...hai,ape khabar skrg?maaflah lame x jenguk...bz lately...my blog pon x sempat update...pape pon,very refreshing by looking at those pics u put in ur blog..

Mohd Jay Ishak said...

nk tau rupa kamu cmner leh?

Kikuri-hime said...

Salam Ijad...
Kesimpulannya di sini, kepentingan masjid dalam masyarakat adalah seperti pentngnya microprocessor dalam objek mekanikal. Walaupun ia kecil tp amat penting. So, walaupun ramai org memperlekehkan kewujudan masjid, hakikatnya ia adalah penting dlm mengendalikan aktiviti seharian...

siti rashidah said...

salam... hai... sy sht je.. awk??
thanks coz sudi view blog sy 2... baru nk blaja2 wat so xla sehbt blog awk ni... :)

siti rashidah said...

o.... emmm....
sy xpndai sgt bnde2 ni...
hrp awk blh bg tnjk ajar ea...
trm ksh... :)

Narnia said...

Salam...
Tkasih kerana melawat blog saya..byk info kat blog u ni...
sama2lah kita berkongsi info dan pandangan...

Narnia said...
This comment has been removed by the author.
pinkiutmiut said...

teringat ketika belajar subject MP ni ketika kuliah. Analogi masjid dan MP memang tepat sekali.Masalahnya sekarang adalah orang tidak lagi menganggap masjid sebagai microprocessor kehidupan.

Anonymous said...

Baik..

Menarik ya blog u. Boleh saya cedok apa2 yg paatut utk blog saya?
Boleh juga kongsi dgn kengkawan lain...

cili-merah@blogspot.com

Anonymous said...

Baik..

Menarik ya blog u. Boleh saya cedok apa2 yg paatut utk blog saya?
Boleh juga kongsi dgn kengkawan lain...

cili-merah@blogspot.com

IEYNA said...

hi....

aimaNpiNgu said...

huh.
mantap laa blog awak..
segan pulak.

mastura osman said...

Salam. Khabar baik. Tkasih lawat blog saya. Good to see yr blog, banyak info.

Anonymous said...

Terima kasih...

cili-merah

Known as IDZ said...

wkmslm.... baik alhamdulillah....

husz_nie said...

cantik2nya gambar di sini..
subhanallah..

t i u n g said...

gambar yang menarik!

Dzulkarnain Mohamad said...

mikroprosessor..aku dh tak ingat..dulu ada belajar basic sgt elektronik..
damai je bila masuk nek sini..heh

AdziAdi said...

salam... cantik betul gmbar2 tu.. :)

Known as IDZ said...

tq my new fren...

where do u live?

CikZila said...

Ws. Baik sahaja. Terima kasih singgah blog saya. :)

misZ Wahida said...

wassalam...kbr baik..