Thursday, August 7, 2008

21.interior

di masjid ada juga kelengkapan seperti rak kasut,rak untuk letakkan quran,letakkan sejadah,letakkan kitab.kalau masjid tu ada bilik dapur.. rak dapur boleh juga di letakkan.jadi dengan ada nya rak tadi... kasut kasut atau selipar akan kelihatan kemas..kitab ,quran,surah yasin akan kelihatan kemas juga dan lain lain..kalau sudah baca ..masukkan kembali di dalam rak tadi ya. jangan lah bertaburan di atas lantai.sejadah pun boleh juga di masukkan di dalam rak .kalau tidak..najis cicak akan jatuh di atas sejadah tadi.kerap kali juga kita kena buka rak.. kalau tidak..quran dan kitab akan di makan lipas atau pun anai-anai.mimbar juga ada di dalam masjid.kalau kelengkapan tadi rosak..kita boleh lah perbaiki secara gotong royong .dengan cara gotong royong ini akan menjimatkan duit masjid.

22 comments:

misZ Wahida said...

wassalam..ok..

MIMIE AZMAN said...

thankz ijad sbb link sy..sy sbnrnye xpndai sgt link ni..sb tu xde org tgk sy pnye blog hehe..slm prkenalan..

talikasutkayu said...

sedekah membawa berkat

Faisal Admar said...

panjang post kali ni ye en ijad :)
hmm tak tahu pula en ijad hebat dalam deco :) siap ada nisbah lagik.

Syed Fadhil said...

salam, sape nie?

ms.Nestarian said...

wasalam..kabar baik..:)

nur _fragrant_musk said...

waalaikumussalam
ana bilkhair alhamdulillah
tq view my blog...

Slim 'N Sihat said...

kabar baik.. sudah makan ke..

Muhammad Nazeef said...

interior dalaman untuk masjid semestinya unsur penting dalam ciri-ciri sebuah masjid..

seperti masjid di UTP Perak, column/tiangnya dibentuk khas mengikut design pokok kurma...feature wall dalaman masjid pula dihiasi dengan batu jed hijau yang jarang digunakan dia masjid2 lain..

nice post btw..

Narnia said...

tkasih..sama2lah kita berkongsi pendapat dan pandangan...

mashimarul said...

wslm..
alhamdulillah ok saja..

nadia said...

salam. khabar baik. thnax sbb view my new blog. bru je buat tu, sbb lecturer suruh. so, sy xpndai sgt la bab blog ni.

aizat said...

salam...leh taw ijad mane nie ye...

nur _fragrant_musk said...

salam elaik

no probs...
nice blog kamu
ajak org berfikir
teruskn

FabuLous WinNeR said...

slm. terima ksh yek saudara ijad sbb link sy. jzk, barakAllah alaika.

ms.Nestarian said...

thnks ya sbb link my blog...
:)

mashimarul said...

ok
terima kasih bro!

Kman said...

Salam bro..

Thankz... good tips! Bleh gak guna sbg panduan. Moga dirahmati ALLAH!

anaiz said...

salam ziarah..

izan said...

Assalamualaikum ijad, lama tak nampak.... betul tu... kalau rumah kita kemas..hati pun tenang-rumahku syurgaku. rumah Allah kalau kita jaga, dunia jadi tenang dan lagi besar ganjarannya.. insyaallah

...dari pandangan mata... said...

Assalamualaikum ijad
Maaf kerana lama tak ada respon, sibuk memanjang je...

Apa-apapun kalau ada nak kongsi tentang repair merepair perabot dan barangan kayu bolehlah kita pakat=pakat kongsi pengalaman. Saya sendiripun dah lama dalam bidang ni.. saja suka-suka dengan benda parabot dan kayu ni.. tentang nak membentuk dan Finishingnya(cat).

Barang yang lama tak usah diterus buang kerana ia masih boleh digunakan asalkan rajin dan sabar..

zaza said...

Thanks bro Ijad.. for your link. ;P