Sunday, May 25, 2008

5.berkunci

ada juga di dapati pintu pagar dan pintu masjid berkunci..sepatut nya tak perlu lah berkunci kan..nanti senanglah orang ramai dapat guna masjid sepenuhnya.sila komen ya

8 comments:

Hazriel said...

Ye betol. Gereja memang ada waktu-waktu tertentu yang dibenarkan masuk (kalau tak silap), tapi kalau masjid pon dah jadi macamtu, tak tau la nak kata apa.
Tapi kalau nak dipandang dari sudut positif, mungkin nak elakkan pembaziran atau kes kecurian ke, tak tau la. wallahua'lam.

P/S:Tapi gambar masjid2 dalam ni, cantik2 belaka

Anonymous said...

Alhamdulillah, sejuk hati melihat koleksi gambar rumah rumah Allah swt yang tersergam indah!! Terima Kasih kerana berkongsi 'cuci mata' dengan kami.

Gembala Kambing said...

Mungkin bergantung pada suatu tempat. Walaupun masjid adalah rumah Allah, terdapat juga kecurian lantaran manusia yang tidak takut akan balasannya. Sedangkan selipar jepun pun boleh hilang di masjid, inikan pula peralatan dan perhiasan mahal di masjid. Ini membuatkan sesetengah masjid terpaksa dikunci. Tetapi janganlah dikunci terus pagar utama sehingga menyusahkan musafir-musafir untuk bersolat dan beristirehat.

renhalus said...

tak perlu kunci tapi perlu ada orang jaga utk keselamatan...

Unknown said...

perlu dijaga oleh pengawal sebenarnya...klu x abes brg2 kt masjid kena curi ngn penagih dadah dan mungkin juga al-quran dicuri oleh ahli black metal utk membuat amalan ritual mereka(xkan nk baca kot...hehe)

Unknown said...

btol..
sy rse x p'lulah pintu msjd
dikunci..
mne tau ade musafir2 nk singgah
solat..
ble da b'kunci,mreka t'pkse carik
msjd yg len..
cukupla klo pintu msjd ditutup..
utk mngelakkn spt anjing..

Anonymous said...

Kunci?..ish2..Tidak patut..
Lebih baik sediakan penjaga daripada kunci..

IamYonna said...

rasenye x perlu kunci kot..
mane tau ade musafir2 dari jauh ke nk tumpang solat or rehat :)

just sediakan guard ke..
hee..

btw,
sangat cantek gambar2 masjid dalam ni :)